FAQ

.

Kan ik bij filterman.nl ook WTW-filters bestellen die niet op de website vermeld staan?

Indien de filters die u zoekt niet vermeld staan op onze website, neemt u dan even contact op. Wij leveren een uitgebreid assortiment WTW-filters.

Hoe vaak vervang ik mijn WTW-filters?

Dat verschilt per huishouden. Wanneer u in stedelijk gebied woont of in een nieuwbouwwijk met veel bouwstof zult u uw filters wellicht vaker moeten vervangen. Ook het seizoen kan van invloed zijn. In het voorjaar pollen, in de zomer insecten, etc. Zaak is dat u uw filters regelmatig (bijv. 1x per maand) controleert. Zijn de filters midden- of donkergrijs, dan is vervanging aan te raden. Gemiddeld is vervanging van uw filters in ieder geval bij seizoenswisselingen het advies, 4x per jaar.

Kan ik mijn filters reinigen?

Wij adviseren de filters te vervangen in plaats van te reinigen. Bij reinigen krijgt u nooit alle opgehoopte vuildeeltjes uit het filter, waardoor deze uiteindelijk volloopt. Regelmatig controleren en tijdig vervangen is het beste voor uw unit en uw gezondheid!

Hoe weet ik dat ik het juiste filter bestel?

Er zijn veel verschillende filtertypes verkrijgbaar. Om er zeker van te zijn dat u het juiste filter bestelt, vergelijkt u het merk en type van uw WTW-unit met de gegevens op onze website. Als extra zekerheid kunt u uw filters opmeten. De afmetingen van de filters staan tevens vermeld op onze website.

Welke filterklasse heb ik nodig?

In de documentatie van uw WTW-unit staat de filterklasse van filters vermeld. Doorgaans is de filterklasse G3. Heeft u filters met een andere filterklasse nodig of wenst u zogenaamde pollenfilters, neemt u dan contact met ons op.

Krijg ik een factuur bijgeleverd?

Ja, bij elke bestelling wordt een factuur met BTW-specificatie meegestuurd.

Wat is de levertijd van mijn filters na bestelling?

Onze bestellingen worden verzonden via PostNL. 99% van de verzendingen levert PostNL al de eerstvolgende dag (met uitzondering van zondag en maandag).

Besteld op maandag vóór 16 uur, in huis op dinsdag vóór 18 uur.

Besteld op dinsdag vóór 16 uur, in huis op woensdag vóór 18 uur.

Besteld op woensdag vóór 16 uur, in huis op donderdag vóór 18 uur.

Besteld op donderdag vóór 16 uur, in huis op vrijdag vóór 18 uur.

Besteld op vrijdag, in huis op dinsdag vóór 18 uur.

Besteld op zaterdag, in huis op dinsdag vóór 18 uur.

Besteld op zondag, in huis op dinsdag vóór 18 uur.

Wilt u een specifieke leverdatum doorgeven, geeft u dat dan bij uw bestelling aan in het opmerkingenveld.

 

Ik heb 2 filtersets in plaats van 3 filtersets ontvangen, hoe kan dat?

Bestellingen van 3 filtersets worden verstuurd in 3 separate enveloppen. Het komt wel eens voor dat deze enveloppen niet op dezelfde dag bezorgd worden. Doorgaans wordt/worden de ontbrekende envelop(pen) dan de volgende werkdag bezorgd. Is dit niet het geval neemt u dan gerust contact op.

Ik heb een verkeerde bestelling geplaatst en ontvangen. Wat nu?

Indien de filters niet de juiste zijn, neemt u dan contact op. Wij zorgen ervoor dat u dan de juiste filters toegezonden krijgt. De verkeerde filters kunt u retourneren.

Ik woon niet in Nederland. Waarom betaal ik dan een toeslag?

Voor verzendingen naar het buitenland (landen van de Europese Unie) rekenen we een verzendtoeslag van €5,=, omdat de verzendkosten hoger liggen dan bij verzending binnen Nederland.

Betaal Veilig & Snel met iDeal of PayPal
Uw Zending Veilig & Snel via PostNL

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.
www.filterman.nl is heartbleed safe!
© 2012 - 2017 filterman.nl | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel